Adviseur Bijzonder Beheer

Locatie

Leiden

Bedrijfsprofiel

Onze opdrachtgever is een financiële instelling in Zuid-Holland. Het gaat hier om een organisatie met ongeveer 600 medewerkers.
Het is een organisatie met een platte structuur en snelle besluitvorming. Alle lagen van de organisatie zijn bijzonder toegankelijk en de cultuur is redelijk no-nonsense en inspelend op veranderende markten.

Het is een organisatie die, in tegenstelling tot vele andere financiële instellingen, een zeer stabiel en groeiend verloop heeft gekend de afgelopen jaren. Men heeft feitelijk te maken met een constant groeiend marktaandeel en stabiele en sterke klantenportefeuilles. Men is actief in vele verschillende branches. De financiële positie van de organisatie is bijzonder solide.

Eén van de afdelingen is de afdeling Bijzonder Beheer die betrokken is in het behandelen van particuliere klanten met achterstanden op het gebied van woninghypotheken. De afdeling bestaat momenteel uit 12 medewerkers met verschillende ervaringsniveaus.
De afgelopen 2 jaren heeft de afdeling een transitie meegemaakt waardoor er nu met zelfsturende teams worden gewerkt die als team feitelijk de hele procedure van A tot Z oppakken en afhandelen. In plaats van een directieve houding wordt er een klantgerichte en oplossingsgerichte houding aangenomen wat tot op heden tot zeer goede resultaten heeft geleid.

De sfeer binnen het team is bijzonder informeel met een open en directe communicatie. Het is echt een team waarbij men echt met elkaar de kar trekt. De medewerkers hebben veel gedrevenheid en passie voor hun vak en wijken qua cultuur eigenlijk af van een “standaard” financiële afdeling…. Essentieel (voor beide partijen) zal een goede klik zijn.
De afdeling is nog steeds in ontwikkeling, van alle leden van het team wordt dan ook verwacht om mee te denken in de verdere optimaliseringen van de processen en procedures.

Functieomschrijving

Als Adviseur Bijzonder Beheer speel je en rol in de totale procedure betreffende de achterstanden die zijn opgelopen met particuliere hypotheekbetalingen. Dit kan leiden tot herstructureringen in de financiering waarbij een oplossing haalbaar is, maar het kan ook leiden tot het uitwinnen van de zekerheden. In beide gevallen ben je er van begin tot einde bij betrokken en speel je een coördinerende rol.

Je hebt veel contact met de diverse partijen zoals makelaars, notarissen en deurwaarders. Je kunt goed klantgericht denken en handelen.

Functie-eisen

 

Wij zijn op zoek naar een kandidaat met HBO werk – en denkniveau. WFT basis is een must voor deze functie evenals relevante ervaring (2-5 jaar). Deze ervaring kan dus zijn opgebouwd binnen een bijzonder beheer afdeling van een andere financiële instelling maar onze opdrachtgever staat ook open voor kandidaten die ervaring hebben opgedaan op een acceptatie afdeling.

Je hebt een enthousiaste en leergierige houding en houdt ervan om onderdeel te vormen van een team. Je doorgroei- en opleidingsmogelijkheden binnen deze organisatie zijn uitstekend te noemen.

Als je een no-nonsense houding hebt en goed kunt meedraaien in deze snel veranderende wereld, zul je goed in het team passen.
Het gaat hier om een functie van 36-40 uur.
Neem gerust contact op voor meer details.

Dienstverband

Vast


Solliciteren