Onze opdrachtgever is een middelgrote gemeente in Zuid-Holland. Het is een gemeente waar momenteel veel veranderingen plaatsvinden, oa op het gebied van de organisatie-indeling, pilots projecten etc. Binnen het sociale domein gaat een medewerker een andere rol binnen de organisatie vervullen. Zijn werkzaamheden worden gesplitst en deels bij anderen belegd. Voor het deel van de Planning & Control cyclus is men momenteel op zoek naar een Interim Manager voor 10-14 (afhankelijk van beschikbaarheid) uur pw voor minimaal 6 maanden. Een opbouw in de uren is bespreekbaar.
Functieomschrijving
Je zult vallen binnen het team Maatschappelijke Ontwikkeling binnen het sociale domein. Het is een team van ongeveer 25 medewerkers verdeeld over de verschillende disciplines. Binnen dit team is er behoefte aan ondersteuning en inzichten betreffende de P&C cyclus. In de kern wil men beter in beeld krijgen hoe het daadwerkelijk gaat, wat meer gaan sturen op finance en beter in control zijn.
Vanuit de afdeling finance van de gemeente zelf is momenteel geen mankracht voor deze hulp vandaar dat deze op de afdeling zelf zal worden ingevlogen. Hiernaast zul je ook bijdragen in de begrotingsteksten en gerelateerde zaken. Men is op zoek naar iemand die met een financiële pet op meedenkt in het sociale domein en weet wat er speelt.
Functie-eisen
Wij zijn op zoek naar een interimmer met gemeentelijke financiële ervaring. Bij voorkeur heb je ook wat ervaring binnen het sociale domein, echter dit is geen must voor deze positie.
Je denkt graag mee en geeft graag gevraagde en ongevraagde adviezen binnen het team. Verder ben je aanspreekpunt binnen het team voor financiële zaken.
Om goed bij het team en binnen de gemeente te passen, heb je een sterke no-nonsense mentaliteit en combineer je strategisch inzicht met een pragmatische instelling.
Graag reacties inclusief tarief en beschikbaarheid.