Onze opdrachtgever is een regionale gemeentelijke organisatie in Zuid-Holland.
Het team Schuldhulpverlening bestaat uit ongeveer 15 medewerkers waarbij schuldhulpverleners in duo’s samenwerken met sociaal werkers. Het team bestaat uit mensen die bijzonder betrokken zijn in hun vak en goed zijn in hun werk.
Echter door de veranderende omstandigheden zijn er momenteel een aantal uitdagingen in het team. Daarom zoekt met een Interim Teamleider die minimaal de komende 6 maanden een aantal zaken zal gaan oppakken en verbeteren.
Het project zal ingaan in september en zal voor 16-24 uur pw zijn. Meeste mensen binnen organisatie werken 50/50; thuis/kantoor.
Functieomschrijving
Naast het dagelijks en direct leidinggeven aan de medewerkers zul je ook de werkprocessen en -procedures van dit team de komende maanden verder optimaliseren. Daarnaast zal de organisatie van het team verder verbeterd moeten worden.
Je zult het teamoverleg voorzitten en ervoor zorgen dat het team meer initiërend zal zijn waardoor zaken structureel goed gaan lopen. Je gaat de huidige structuur van het team tegen het licht houden en komt, indien noodzakelijk, met een verbeteringsplan.
Functie-eisen
Wij zoeken een interim manager met aantoonbare leidinggevende ervaring. Je houdt van het maken van professionaliseringsslagen.
Kennis van het sociaal domein is nodig, kennis van schuldenproblematiek een pré.
Verder ben je echt een coachende leidinggevende die ervan houdt om teams te verbeteren en mensen te verbinden.
Je hebt een goede strategische visie en een zeer pragmatische inslag. Bij voorkeur heb je een no-nonsense instelling.
Graag reacties inclusief beschikbaarheid en tarief.