Onze opdrachtgever is een financiële instelling in Zuid-Holland. Het gaat hier om een organisatie met ongeveer 600 medewerkers met meerdere vestigingen in binnen- en buitenland.
Het is een organisatie met een platte structuur en snelle besluitvorming. Alle lagen van de organisatie zijn bijzonder toegankelijk en de cultuur is redelijk no-nonsense en inspelend op veranderende markten.
Het is een organisatie die een zeer stabiel en groeiend verloop heeft gekend de afgelopen jaren. Men heeft feitelijk te maken met een constant groeiend marktaandeel en stabiele en sterke klantenportefeuilles. Men is actief in vele verschillende branches. De financiële positie van de organisatie is bijzonder solide. De organisatie probeert de betere bedrijven en organisaties aan zich te binden en dat gaat ze erg goed af.
Eén van de afdelingen is de afdeling Vastgoed. Deze afdeling bestaat uit ongeveer 15 medewerkers. Binnen deze afdeling worden Onroerend Goed beleggingen gefinancierd alsmede overige onroerende zaken zoals gebouw transformaties in samenwerking met verschillende partijen, constructies van appartementencomplexen etc. Een zeer diverse portefeuille dus.
Het is een afdeling met een bijzonder goede sfeer; de medewerkers hebben een zeer collegiale instelling. De sfeer binnen het team is bijzonder informeel met een open en directe communicatie. Het is echt een team waarbij men echt met elkaar de kar trekt. De medewerkers hebben veel gedrevenheid en passie voor hun vak en wijken qua cultuur eigenlijk af van een “standaard” afdeling…. Essentieel (voor beide partijen) zal een goede klik zijn.
De vrijheid van bewegen is groot. Men is output gericht en de manier waarop je goede prestaties neerzet, is volledig aan jou. Zo kun je ook goed vanuit huis werken of bv één dag pw vanuit de vestiging in Amsterdam. Dit alles zonder de balans tussen werk en privé uit het oog te verliezen.
Functieomschrijving
Binnen het team Vastgoed is door de groei behoefte ontstaan aan een ervaren relatiemanager.
Binnen de afdeling wordt in wisselende teams gewerkt waarbij de samenstelling per klant/prospect afhangt van de benodigde expertise. Hierdoor werk je feitelijk met al je collega’s samen.
Je verzorgt (al dan niet samen met collega’s) feitelijk het gehele verhaal van de kredietverstrekking, dus vanaf de beoordeling van het vastgoed en alle stukken, via de kredietaanvraag naar het krediet comité, en daarna natuurlijk het relatiebeheer.
Het hoofd van de afdeling pleegt alle acquisitie dus dit zal niet van je gevraagd worden.
Klantbezoeken vinden plaats of alleen of met een collega, e.e.a wederom afhankelijk van de te financieren objecten.
Verder kijk je ook met een open en frisse blik naar je eigen organisatie en ben je ook bereid om input te leveren in de verdere verbeteringen van alle processen en procedures. Je zult volwaardig teamlid zijn; dwz dat de senioren je veel kunnen leren en jij ook weer een coachende rol speelt richting de minder ervaren medewerkers.
Neem gerust contact op voor verdere details inzake de functie of organisatie.
Functie-eisen
Wij zijn op zoek naar een WO opgeleide kandidaat met minimaal 3 jaar ervaring. Je hebt ervaring met kredietanalyse. Ervaring met vastgoed is geen harde eis, maar je hebt er wel duidelijk affiniteit mee.
Je bent analytisch sterk en beheerst de Engelse taal ook goed; zowel Engels als Nederlands zijn namelijk onderdeel van de schriftelijke documentatie.
Kernpunt zal zijn of je in het team past en of jij daar natuurlijk ook een goed gevoel bij hebt. Met branche ervaring is de rest allemaal inpasbaar.